Hotspot: Saigon Café Amsterdam

Afgelopen woensdag was ik dus in Amsterdam uit eten bij Saigon Café, een Vietnamees restaurant. (want sushi is zó cliché) Daarbij at ik best vaak Vietnamees vroeger, maar sinds ik op kamers woon komt hier nooit meer wat van. Wat best jammer is, want de Vietnamese keuken is vaak erg lekker en gezond!

Het eten bij Saigon Café was erg lekker en zeer betaalbaar! Het restaurant is daarbij ook goed bereikbaar, Leidsestraat 95-1. Alleen even zoeken want het zit op de eerste etage. De sfeer is er heel fijn en toen ik er ging eten, was het niet verschrikkelijk druk. Enige minpunt was dat het gerecht dat ik had besteld (bun nem nuong) niet helemaal op de Vietnamese manier is bereid, maar ach, het was nog steeds erg lekker en soms is variatie ook fijn.

Het gerecht dat ik had besteld was een vermicelli salade met honing-varkenssaté, traditionele Vietnamese kiploempia’s en kruiden in vissausdressing. Een echte aanrader. (plus zeer cheap:een verschrikkelijk vullend hoofdgerecht voor 9 euro!)

Om je een impressie te geven van het restaurant een paar foto’s (met een selfie op het toilet, graag gedaan):

Bun Nem Nuong Cafe Saigon amsterdam16 amsterdam15 amsterdam14

One thought on “Hotspot: Saigon Café Amsterdam

Leave a Reply

